Všeobecné obchodní podmínky společnosti ASSO s.r.o., IČO 48115495
(dále jen „obchodní podmínky“ a „prodávající“)

 

I. Úvodní ustanovení a vymezení pojmů

1.1 Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího na straně druhé (dále jen „kupující“) při prodeji zboží.

1.2 Tyto obchodní podmínky jsou na vědomí a kupující zaplacením zboží stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi ním a prodávajícím. Obchodní podmínky jsou k dispozici k nahlédnutí na vzorkovně ASSO s.r.o., Újezd 599/3, 150 00 Praha 5.

1.3 Je-li kupujícím spotřebitel, jak je definováno v bodě 1.6 níže, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb.o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

1.4 Je-li kupující jiný subjekt než spotřebitel, jak je definován v bodě 1.7 níže, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami ObčZ (přičemž podle § 2158 odst. 1 ObčZ platí, že se ustanovení § 2158 až § 2174 ObčZ nepoužijí).

1.5 Prodávající je právnická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající přímo dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

1.6 Kupující – spotřebitel je každý kupující, nejedná-li se o kupujícího-jiný subjekt, jak je definován v odstavci 1.7 těchto obchodních podmínek.

1.7 Kupující – jiný subjekt je takový kupující, který je podnikatelem a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti. Podnikatelem je přitom ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

1.8 Předmět koupě – předmětem koupě na základě kupní smlouvy je zboží uvedené v kupní smlouvě (dále též jen „zboží“). Rozhodující jsou údaje o zboží včetně kupní ceny v okamžiku uzavření kupní smlouvy.

Kupní smlouvou se rozumí potvrzení přijetí objednávky.

1.9. Každý kupující nese vlastní odpovědnost za vlastní výběr materiálu dle vybraného fyzického vzorku. Pokud je zvolen materiál s nevhodným charakterem vzhledem k potřebě kupujícího, popřípadě kupující prodávajícímu při koupi nesdělí důležité informace, nenese prodávající za nevhodnost volby kupujícího odpovědnost. Je nutno dbát zejména na správný účel použití zakoupeného materiálu, jeho předpokládanou životnost a prostředí, v němž bude užíván.

1.10. Prodávající před výběrem upozorňuje kupujícího na možnost barevné odchylky vybraného fyzického vzorku na prodejně (vzorkovně) se zobrazením vzorku na webových stránkách, v elektronickém katalogu a v dalších nosičích. Prodávající nenese odpovědnost za vizuální zobrazení jednotlivých materiálu na webových stránkách, v elektronických katalozích a dalších nosičích.

1.11. Kupující před objednáním u prodávajícího musí odsouhlasit objednávku dle vybraného fyzického vzorku.

1.12 Prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy upozorňuje na vhodnou údržbu zakoupeného zboží, popř. doporučuje vhodné impregnační a čistící prostředky dle charakteru zboží. Při nedodržení navržených doporučení nenese prodávající odpovědnost za případné škody na zboží.

II. Dodání/odebrání zboží

2.1 Prodávající, jakožto přímý dovozce, kupujícímu dodá zboží dle jeho individuální objednávky v co nejkratší možné dodací lhůtě; není-li stanoveno v kupní smlouvě jinak.

2.2 Kupující je povinen převzít zboží v souladu s kupní smlouvou. K převzetí zboží je kupující oprávněn jen tehdy, uhradí-li předtím celou kupní cenu zboží.

2.3 Zboží, které se nachází na skladě provozovny prodávajícího, je povinen kupující odebrat ihned po oznámení naskladnění, nejpozději však do 30ti kalendářních dnů od oznámení. Po uplynutí stanovené doby bude automaticky účtováno skladné, ve výši uvedené na kupní smlouvě potvrzené kupujícím, pokud se kupující s prodávajícím nedohodne jinak.

2.4 Kupující u prodávajícího objednává zboží písemně na míru na základě specifikace zboží v kupní smlouvě, která je závazná. Dodací lhůta pro dodávku zboží, které se nenachází na skladě, je sjednána individuálně.  Při uzavření kupní smlouvy je požadována záloha ve výši 70% z celkové částky. Prodávající je oprávněn dodat zboží i před sjednanou lhůtou. V případě, že je výrobce nebo dodavatel prodávajícího v prodlení s dodáním zboží kupujícímu tak, že dodací lhůta stanovená v kupní smlouvě bude překročena, je prodávající oprávněn jednostranně stanovit náhradní dodací lhůtu; o této skutečnosti je prodávající povinen kupujícího vyrozumět.

2.5 Prodejna se nachází na adrese Újezd 599/3, 150 00 Praha 5 - Malá Strana.

2.6 Při převzetí zboží je kupující povinen prokázat se originálem kupní smlouvy, zúčtovací fakturou, číslem objednávky nebo jménem.

2.7 Není-li dohodnuto jinak kupující vyzvedává zboží na skladě prodejce. Dohodne-li se kupující s prodávajícím na přepravě zboží, bude doručeno zboží kupujícího na místo určené bez vykládky / vynášky. V tomto případě je kupující povinen zajistit přístupovou cestu, parkovací plochu a manipulaci při vykládce.

2.8 Dílčí dodávky jsou přípustné, není-li výslovně dohodnuto jinak.

2.9 Dohodnou-li se smluvní strany po uzavření objednávky písemně na jejích změnách, prodlužuje se přiměřeně dodací lhůta původně stanovená, pokud nebude výslovně písemně stanoveno jinak.

2.10 Vzorky zboží vystavené na prodejně jsou neprodejné, slouží k fyzickému výběru materiálu, kontrole a odsouhlasení objednávek.

2.11 Zákazník nemá možnost zakoupené zboží dle individuální objednávky vrátit ani vyměnit za jiné zboží ve stejné či vyšší hodnotě, případně za dárkový poukaz ve stejné hodnotě. 

III. Ceny

3.1 V cenách není zahrnuta doprava zboží ke kupujícímu, obalové materiály a recyklace, montáž zakoupeného zboží apod.; ceny za tyto služby jsou účtovány samostatně.

3.2 Ceny mají charakter cen smluvních a jsou uváděny včetně DPH (prodávající je plátcem DPH).

IV. Platební podmínky

4.1 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu řádně a včas. Zboží bude kupujícímu předáno až po úplném zaplacení kupní ceny.

4.2 Kupující je povinen uhradit kupní cenu, buď v hotovosti, kartou nebo převodem.

4.3 Jedná-li se o zboží na objednávku, zaplatí kupující při objednání zálohu ve sjednané výši 70% , pokud není sjednáno jinak. Zbývající část kupní ceny je povinen kupující uhradit před převzetím zboží, způsobem uvedeným v bodě 4.2. Neuhradí-li kupující kupní cenu včas nebo vůbec nebo jiným způsobem zabrání dodání zboží, je povinen prodávajícímu uhradit smluvní pokutu odpovídající 25 % kupní ceny včetně DPH. Kupující prohlašuje, že takto sjednanou smluvní pokutu považuje za přiměřenou.

V. Výhrada vlastnictví

5.1 Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení zboží přechází na kupujícího odevzdáním zboží kupujícímu.

5.2 Převzetí zboží kupující stvrzuje zaplacením.

5.3 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny a splněním veškerých finančních závazků kupujícího vůči prodávajícímu, včetně závazků z jiných smluv uzavřených mezi kupujícím a prodávajícím.

VI. Záruka za jakost při převzetí, práva z vadného plnění a reklamační řád

Následující body jsou jen nejdůležitějším výňatkem z reklamačního řádu. Celé znění reklamačního řádu naleznete na webových stránkách společnosti v samostatném dokumentu, který je doplněn i o technický manuál.

6.1 Prodávající odpovídá kupujícímu-spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady (záruka za jakost při převzetí dle § 2161 ObčZ).

6.2 Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161 ObčZ, může kupující-spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující-spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nesjedná nápravu v přiměřené době nebo že by sjednání nápravy kupujícímu-spotřebiteli působilo značné obtíže.

6.3 Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí zboží kupujícím-spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

6.4 Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, jde-li o vady zboží, které byly způsobeny dopravou zboží prováděnou kupujícím nebo neodbornou manipulací či montáží prováděnými kupujícím.

6.5 Vadou zboží není obvyklý barevný, povrchový anebo rozměrový rozdíl u přírodních materiálů, textilních a umělých materiálů (např. jsou-li u nábytkových látek drobné odchylky ve vzoru látky nebo v barevném tónu), lakovaných nebo kachlových ploch, a to zejména u dodatečně objednaného zboží. Vadou nejsou rozdíly rozměrů u čalouněného nábytku v rámci tolerance.  Za vadu nelze považovat charakteristické rysy ruční výroby. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena. Více informací o tolerancích naleznete v technickém manuálu.

6.6 Prodávající si vyhrazuje právo na drobné technické změny prodávaného zboží.

6.7 Právo z vadného plnění se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, nevhodným užíváním nebo ošetřením, vlivem povětrnostních podmínek, neodbornou manipulací, úmyslným poškozením nebo na vady, na které byl zákazník upozorněn písemně v kupní smlouvě.

6.8 Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

6.9 Pro kupujícího-jiný subjekt se v případě vadného plnění sjednává odchylně od příslušných ustanovení Obč.Z. následující:

 výskyt opravitelné vady či opravitelných vad se považuje vždy za nepodstatné porušení smlouvy nikoliv za porušení podstatné,

  • při nepodstatném porušení smlouvy má kupující-jiný subjekt právo na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny, a to podle volby prodávajícího,  

  • při podstatném porušení smlouvy má kupující-jiný subjekt právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od smlouvy.

6.10 Práva z vadného plnění se uplatňují u prodávajícího, a to na adrese: Újezd 599/3, 150 00 Praha 5 - Malá Strana.

6.11 Postup reklamace: Reklamace může být kupujícím uplatněna v prodejně prodávajícího, a to ústně spolu s předložením fotodokumentace anebo fyzické vzorku, originálu nebo kopie prodejního dokladu (kupní smlouvy nebo dokladu o zaplacení kupní ceny zboží), písemně dopisem s přiloženou fotodokumentací, originálem nebo kopií prodejního dokladu, nebo elektronicky prostřednictvím e-mailu office@asso.cz. Kupující může uplatnit reklamaci také telefonicky na tel. čísle 222 326 701, 602 206 026.

6.12 Reklamaci zjevných vad obkladů, dlažeb nebo speciálních kusů je možné uplatnit pouze před jejich položením (nalepením), jelikož se      zbožím po jeho montáži není možné dále manipulovat, vrátit jej výrobci či prodat za nižší než obvyklou cenu dalšímu kupujícímu. Zjevná vada obkladů a dlažeb nebrání možnosti dalšího prodeje za nižší než obvyklou cenu, je-li kupující na tuto skutečnost předem upozorněn.

6.13 Prodávající rozhodne o reklamaci kupujícího-spotřebitele do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží, která je zapotřebí k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím-spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Kupující je povinen poskytnout při vyřizování reklamace tzv. účinnou součinnost. Zejména umožnit možnost prohlídku nebo opravu zboží v dohodnutém termínu případně připravit zboží k převozu nebo jej po opravě převzít.

6.14 V případě vrácení části nebo celé kupní ceny za zboží kupujícímu, a to z jakéhokoliv důvodu (např. sleva z kupní ceny, odstoupení od smlouvy), bude v přiměřené lhůtě, která zpravidla nepřesáhne 30 dnů, vrácena kupujícímu bankovním převodem na účet, který kupující prodávajícímu za tímto účelem sdělí, nedohodnou-li se jinak.

 

VII. Závěrečná ustanovení

7.1 Veškeré smluvní vztahy se řídí českým právním řádem.

7.2 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek.

7.3 Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího postoupit svou pohledávku vůči prodávajícímu vyplývající z této smlouvy na třetí osobu.

7.4 Kupní smlouva vyžaduje písemnou formu. Byla-li kupní smlouva uzavřena písemně, i její změny a doplňky musejí být učiněny v písemné formě.

7.5 Zvláštní ujednání se zákazníkem písemně učiněná ve vlastní kupní smlouvě mají přednost před těmi ustanoveními těchto obchodních podmínek, která by s nimi byla v rozporu.

7.6 Veškeré spory budou řešeny přednostně dohodou obou smluvních stran.

 

VIII. Souhlas se zpracováním osobních údajů

a. Prodávající bude v postavení správce osobních údajů zpracovávat osobní údaje kupujícího uvedené v objednávce, tj. jméno, příjmení, adresa, emailová adresa a telefonní číslo kupujícího (dále i jen „osobní údaje kupujícího“).

b. Osobní údaje kupujícího budou zpracovávat pověření zaměstnanci. Zpracovatel zabezpečuje ochranu osobních údajů kupujícího.

c. Osobní údaje kupujícího budou zpracovávány pro plnění smluvních povinností prodávajícího a pro marketingové účely prodávajícího.

d. Osobní údaje kupujícího nebudou poskytovány třetím osobám s výjimkou smluvního zpracovatele osobních údajů a dále smluvních přepravců z důvodu plnění smlouvy, a to podle toho která z těchto společností bude provádět dopravu zboží kupujícímu.

e. Kupující jako subjekt údajů má právo přístupu k vlastním osobním údajům zpracovávaným prodávajícím a právo na jejich opravu.

f. Telefonní číslo a e-mail kupujícího budou uchovávány po dobu souhlasu kupujícího se zpracováváním těchto údajů.

g. Kupující poskytuje své údaje dobrovolně v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy a plněním plynoucím z této kupní smlouvy a pro marketingové účely prodávajícího.

h. Kupující je oprávněn svůj souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoliv odvolat.

Zjednodušeně....

OBCHODNÍ PODMÍNKY

Každý zákazník nese odpovědnost za vlastní výběr materiálu. Pokud je zvolen materiál nevhodný vzhledem k potřebě zákazníka, popřípadě zákazník obsluhujícímu při koupi nesdělí důležité informace, nenese prodávající za nevhodnost volby odpovědnost. Je nutno dbát zejména na správný účel použití zakoupeného materiálu, jeho předpokládanou životnost a prostředí, v němž bude užíván. Při každé individuální objednávce na dovoz materiálu je nutné složit zálohu ve výši 70% z celkové ceny materiálu. Vzhledem k tomu, že společnost ASSO s.r.o. je přímým dovozcem, snaží se o co nejkratší dodací lhůty. Od data, kdy je zboží výrobcem připraveno k odběru, je dodací lhůta cca 3 - 4 týdny, není-li stanoveno jinak.

REKLAMAČNÍ PODMÍNKY

Snažíme se pečlivým výběrem výrobců nabízet takové materiály, které splňují nejvyšší měřítka jakosti platné v EU. V případě reklamací jsou pro nás závazné právní předpisy platné v ČR. Na výrobek se poskytuje záruka v délce trvání 24 měsíců ode dne jeho prodeje. Reklamaci lze uplatnit na prodejně, kde byl materiál zakoupen. K reklamaci je třeba bezpodmínečně doložit doklad o koupi – prodejní doklad nebo fakturu a samotný vzorek materiálu s reklamovanou vadou. Neexistence dokladu o koupi neumožňuje posoudit včasnost reklamace a oprávněnost nákupu. Záruční doba začíná běžet okamžikem prodeje. Reklamační nároky se řídí Občanským zákoníkem a spočívají v přiměřené slevě z ceny výrobku, výměně materiálu ( tento postup je podmíněn atestací v TZÚS Plzeň ) nebo v právu odstoupení od kupní smlouvy. Každá oprávněná reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího podání. Reklamovat lze pouze materiál, který nebyl použit. Záruka se nevztahuje na zánik životnosti materiálu nadměrným používáním nad rámec předpokládaného užití či nevhodným použitím materiálu v daném prostoru a používáním v rozporu se stanoveným účelem.

Reklamační řád společnosti ASSO s r.o. je k dispozici na prodejně Újezd 599/3, Malá Strana.